|
Näytä kyselyn tulokset: Pelaatko pokeria ammatiksesi/elääksesi?
|
|
Kyllä
|
  
|
14 |
22.22% |
|
En
|
  
|
49 |
77.78% |
 |

25.03.08, 11:23
|
|
|
|
Pelaatko pokeria ammatiksesi?
En tiedä onko täällä ollut jo kyselyä tästä aiheesta...
Kuinkas moni täällä pelaa ammatikseen/ammattimaisesti pokeria?
Onko sinulla erilaisia työkaluja millä kontrolloit pelaamistasi?
|
|
Chef79, kiitos tästä viestistä!
|
|

25.03.08, 11:28
|
|
|
En tänään enkä varmaan viiden vuoden kuluttuakaan. Mutta jos lisätienestejä pokerista sais nii oishan se kiva 
|

25.03.08, 11:43
|
|
|
|
No en. En kyllä varmaan elääkseni tuu pelaamaan, saati sitten ammatikseni, joskin tohon elääkseni hommaan voi tulla muutos kun joutuu opintotuelle jos tuo pelikassa on siihen mennessä kunnossa. Sillon mennään siinä rajalla jossa extrat menee suoraan elämiseen eikä sitä kassaa poiskaan viitti vetää jos sen kasaan on saanu.
|

25.03.08, 11:53
|
|
|
|
Pelaamalla elätän itseni ja pidän hyvän elintason yllä samalla kun opiskelen mutta missään nimessä en sano itseäni pokeriammattilaiseksi.
Mun mielestä pokeriammattilainen tienaa ainakin sen 10k/e kuussa ja itse vähän ahkeruudesta ja runaamisesta riippuen suurinpiirtein 1-3k kuussa, että ehkä joku semipro vois olla sellainen sopiva määritys.
Kesällä kun ei ole koulua niin saa pelata ns. täysipäiväisesti niin se paljon antaa suuntaa että paljonko sitä ansaitsee kun saa keskittyä täysin siihen, eikä joudu nakit silmillä koulun jälkeen grindailemaan
|

25.03.08, 12:31
|
|
|
Lainaa:
Originally Posted by muruboy
Mun mielestä pokeriammattilainen tienaa ainakin sen 10k/e kuussa
|
mä oon aina ihmetellyt,että miksi pokeriammattilaisen pitää tienata tuhottomasti rahaa..???
jos joku elättää itsensä vaikka sitten tienaamalla 2000€/kk eikä muita tuloja ole niin sillon hän on pokeriammattilainen.
vähän sama kun opiskelee insinööriksi,mutta saa keskimääräistä huonompaa palkkaa syystä tai toisesta niin ei voi sanoa itseään insinööriksi....
|

25.03.08, 12:44
|
|
|
Oisko tämä määritelmä sitten jotain suuntaan: osa-aikainen pokeriammattilainen?.. 
|

25.03.08, 13:24
|
|
|
Kerran kaverin kanssa keskusteltiin tästä aiheesta ja päädyttiin siihen tulokseen että itsekin olin aikoinaan ammattilainen, koska olin työtön ja olin voittava pelaaja eli sain tuloa pokerista työttömyyskorvauksen lisäksi.
Se vaan sattu olemaan sen hetkinen tilanne   
Sitä paljonko sinä aikana oli pokerista saatavia tuloja oli sitten eri juttu 
|

25.03.08, 13:40
|
|
|
Harrastuspohjalla mennään.
Ei ole ammattilaisuus edes haaveissa, mutta en laita vastaan ajatusta, että pelitaitojen kehittyessä joskus pitäisin pidemmän "oman loman" töistä ja ottaisin ne tarvittavat tulot pokerista. Se tarkoittaisi 10-20k€:n säästöjen grindaamista pohjiksi, jotta voisi elämisen hoitaa niillä, jos kortti ei käy. 
|

25.03.08, 13:50
|
|
|
|
Harrastepohjalla. Joo siis tuo 2ke kuussa ei riitä koska välillä tulee hiljaisia kuukausia väkisinkin tai siis toki jos pohjakassa olisi tosi suuri niin silloin. Meillä on lapsosia niin monta että voisi tulla hiljaisina kuukausina stressiä pelaamisesta jotta elintaso pysyy. Eli varmaan ensin pitäisi viedä joku iso turnaus jotta saisi cashia säästöön reilummin ja sitten nostaa puolella tasoa nykyisestä. Mut sittenkin pitäisi varmaan aloittaa vuorotteluvapaa systeemillä jotta pääsisi kärryille miten homma kulkisi.
Mutta sen verran tuottoa tasaisesti pystyn tekemään että rouva saa jäädä hoitamaan lapsia kotia ainakin kesäksi aluksi. Naisalojen palkat kun eivät kummoiset ole ja tärkeintä kuitenkin että lapsilla on kaikinpuolin hyvä olla.
|

25.03.08, 15:22
|
|
|
|
ei se ka. 2k oikeen kyl riitä..tai tosiaan jos on pohja kunnossa ni sitte..
eli niinku sanotaan ni pitäs olla 6kk rahat hallussa ja rolli ei kuulu siihen..sitte vois 2k keskiarvolla mennä..
|

25.03.08, 15:57
|
|
|
siis tarkoitan että pankissa on esim.puolen vuoden vuokra+elämiskulu rahat,rolli on sitten erikseen josta kotitutetaan rahaa.
jos suomalaisen duunarin keskipalkka on 1500€ niin mihin hittoon pokerammattilainen tarvii 10K/kk?
itse eläisin helposti kahden lapsen,kahden ison koiran,tyttöystävän ja kahden auton kanssa (toinen vanha jenkki ja toinen pimun PT Cruiser) tuolla 2k/kk ja tyttöystävän palkka eli jotakuinkin yhteistulot olisi 3500-4000€/kk nettona.
jos tuolla ei suomessa pärjää niin jo on tolkuton tunari ja typerys elämässä 
|

25.03.08, 16:02
|
|
|
Äänestin kyllä  automaattisesti, vaikka todellisuudessa en pelaa pokeria ammatikseni...
Mun mielestä itseänsä voi kutsua ammattilaiseksi, kun elättää ittensä pelkästään pokerilla. Se on sama tienaako 2000e/kk vai 1000000e/kk, toisille riittä kevyempikin elämäntyyli ja pienemmät voitot.
Last edited by Maekinen; 25.03.08 at 16:05.
|

25.03.08, 16:06
|
|
|
|
Joo samaa mieltä että kyllä sillä 2,000 voi hyvinkin pärjätä. Taitaa suomalaiset tienata nettona keskimäärin vähemmän ( ?), niin miksi ei myös pokerinpelaaja sillä pärjäisi.
Mutta niin kuin jo aiemmin tässä todettiin, se ei todellakaan tarkoita sitä että jos kerran vetää 2,000 niin on valmis ammattilainen ja voi lähteä töistä kävelemään.
Pitää myös olla varautunut siihen että esimerkiksi 3-6kk ei tule voittoja ollenkaan ( niitäkin downswingejä on ammattilaisilla nähty). Kannattaa siis suunnitella ja laskeskella tarkkaan ennen kuin siirtyy ammattilaiseksi.
|

25.03.08, 16:22
|
|
|
Lainaa:
Originally Posted by Nikke
Joo samaa mieltä että kyllä sillä 2,000 voi hyvinkin pärjätä. Taitaa suomalaiset tienata nettona keskimäärin vähemmän ( ?), niin miksi ei myös pokerinpelaaja sillä pärjäisi.
Mutta niin kuin jo aiemmin tässä todettiin, se ei todellakaan tarkoita sitä että jos kerran vetää 2,000 niin on valmis ammattilainen ja voi lähteä töistä kävelemään.
Pitää myös olla varautunut siihen että esimerkiksi 3-6kk ei tule voittoja ollenkaan ( niitäkin downswingejä on ammattilaisilla nähty). Kannattaa siis suunnitella ja laskeskella tarkkaan ennen kuin siirtyy ammattilaiseksi.
|
Komppaan Nikkeä. Perustukset pitää olla kyllä kunnossa, ennen kuin alkaa mistään ammattilaisuudesta haaveilemaan ja tätä ei kai voi liian moneen kertaan toitottaa  .
Last edited by Maekinen; 25.03.08 at 17:40.
|

25.03.08, 22:25
|
|
|
|
Miten joku määritellään ammattilaiseksi?
Helppo ja tylsä tapa on määritellä henkilö ammattilaiseksi kun hän tekee ko. asiaa elääkseen ja saa siitä rahaa. Tällöin pitää mielestäni vielä erotella ammatilaiset niihin jotka ovat hyviä ammatissaan ja niihin jotka..hmm.. muihin. Mielestäni se että jollakulla on ammatti tekee hänestä vain alansa edustajan tai uraedustjan.
Tein työtä ammatissa X useita vuosia ja katson olevani ammatilainen ko. asiassa. Poistuiko ammatilais statukseni kun ryhdyin opiskelemaan ja lopetin työt? Mielestäni olen edelleen ammatilainen.
Tein omantoimen ohessa sijoitustoimintaa (yksityis-sijoittana) useiden vuosien ajan. Pystyn keskustelemaan ja väittelemään näistä asioista kotimaisten ammattilaisten kanssa helposti. Suoritin mm. suomalaisen tutkinnon aiheesta APV1 hyvinkohdennetuilla kohtalaisen pienillä ponnistuksilla perustuen aikaisempaan opiskeluuni. Kyllä katson olevani myös tässä asiassa ammattilainen.
Ammattilais status jossakin asiassa lähtee (mielestäni) henkilöstä sisältä. Miten hän suhtautuu asiaan. Toinen näkökanta on hänen suhteensa vertaisjoukkoon. Hänen pitää mielestäni olla ko. ammatin edustajien keskiarvon yläpuolella osaamisessa/tuloksissa/tms.asiassa.
JOtenkin jäi mieleen pokeritähti 2007 juontajat jotka haistattelivat lähetyksessä ja puhuttelivat freeroll karsintojen kautta tulleita pelaajia amatööreiksi. Omata mielestäni kaikki pöydässä olleet henkilöt olivat käyttäytymiseltään, olemukseltaan ja taidoiltaan kivenkovia ammatilaisia verrataessa juontajien ammatitaitoon omalla sarallaan.
(Kyllä, minulla on pussillinen herteitä nenässä ko. asiaan liittyen. Huomautan että en puhu yllä absoluuttisista arvoista vaan ammattitaitojen suhteesta. Lattia on selkeästi laittialistan yläpuolella vaikka sekin on aika matalalla.)
Ketjussa on puhutta myös ammattilaisuudesta yhteydessä jossa henkilökohtaisesti puhuisin mielummin ammatin vaihdosta. Semantiikkaahan tämä on, myönnetään..
Ammatin vaihto on iso asia.
Mikäli mahdollista, suosittelen ottamaan virkavapaata tai vuorotteluvapaata tms. vapaata jotta voit kokeilla asiaa ja sinulla on takaovi takaisin työelämään.
Työttömän henkilön on vaikeampi saada töitä kuin työssä olevan.
Huomioitavaa on että joidenkin vuosien aukko CV:ssä ei välttämättä ole kovin hyvä asia.
Kuten ketjussa on sanottu perustusten tulee olla kunnossa. Alla muutama mielipiteeni asiasta. Mikäli vakavasti mietit asiaa niin lue kokeneempien tekemiä kirjoja. Tämä on vain lähtöpiste.
1) olet määritellyt paljonko rahaa tarvitset kuukaudessa.
2) tiedät että pystyt tekemään varmasti/helposti 130% tämän summan kuukaudessa hyväksyttävällä tuntimäärällä. (130% jotta voit pitää lomaa)
3) sinulla on tarpeeksi iso bankrolli kaavailemaasi peluusunnitelmaan JA sinulla on säästössä rahaa jotta voit elää kohtalaisen pitkän ajan (6-12kk) säästöillä mikäli jotain katastrofaalista tapahtuu.
|

26.03.08, 01:11
|
|
|
kyllähän tänne pitää yks freeroller ammattilainenki hankkia. se on sitte meikän jobi 
|

26.03.08, 07:46
|
|
|
|
siis kyllähän 2000e/kk elää helpostikin jos ei verojakaan tarvi maksaa..
riippuu pitkälti monestako kädestä tän 2000e saa..
jos pelaa NL200 tai 400 10000 kättä/kk on tulot vähän heikolla pohjalla, koska swingit voi tällöin kestää helposti monta kuukautta..kotiutettua ei saa puoleen vuoteen kun DS voi helposti kestää 30 000kättä ja alkutason ylle pitää päästä että käteen jää jotain..
toinen kaveri voi pelaa NL50 50 000 kättä/kk ja tienaa saman 2000e..tällöin ollaan jo vakaammalla pohjalla..
eli pitkälti pitäs jaksaa grindaa tosi paljon että sais kuukaustasolla varianssin haltuun.
|

26.03.08, 11:20
|
|
|
|
Paljon hyviä pointteja ja näkökantoja. Kyllähän noilla mun tuloilla voi nyt periatteessa sanoa että pelaan ammatikseni, mutta mielestäni pokeriammattilaisuus on just sitä että tätä hommaa on tehnyt jo kauan ja voi varmuudella sanoa biittaavansa pöydät vuosien kokemuksella.
Seikkoja miksen pidä itseäni ammattilaisena on se että en ole pelannut pokeria vasta kun joku alle 1.5v ja säännöllistä tuloa saanut vasta joku 6-7kk. Mitään pohjasäästöjä ei ole kauheasti kertynyt vaan eletään sen mukaan paljonko sattuu tilillä olemaan hilloa kunhan nyt koitetaan pitää se siellä yli kilossa. Suurinosa tuloistani ainakin 80% tulee bonuksista ja rakebackeistä jota fl 5/10 tasolla tulee ahkerasti (pari kolme tuntia päivä) grindaamalla noin 4k dollaria kuussa. Jos nyt mystisesti jokainen nettisivusto lakkaisi maksamasta bonuksia ja rakebackkejä ja pitäisivät raken kuitenkin samana en enää saisi huomattavia lisätuloja grindaamisesta.
Voidaanko esim mika paasosta pitää ammattilaisena kun kaveri on puoleenvuoteen tiputtanut 100kiloa ja harkitsee vakavasti palaavansa vartijan hommiin.?
Voidaanko break even tai jopa häviävää pelaajaa joka bonushuoraa itselleen 2k euroa kuussa pitää ammattilaisena? Mitä muutaman kaverin kanssa jutellut muunmuassa tuolla unibet openissa niin sanoivat ettei ole ammattilaisia mutta eivät tee mitään töitä vaan grindaavat kotona ja pelaavat "ammattimaisesti" tienaten ainakin sen mitä normi duunari tekee kuussa. Kauanko on täytynyt saada tasaisesti tuloja että voi sanoa itseään ammattilaiseksi? Mun mielestä ainakin vuosi pari sen 2ke Keskimäärin kuussa. Jos joku tallettaa paffille 20 euroa ja gamplää sen vaikka kahteen kiloon ja nostaa pois niin pelasiko henkilö sen ajan ammatikseen pokeria vaikka ei olekkaan hajuakaan että biittaako kaveri edes nl25?
|

26.03.08, 15:50
|
|
|
muruboy jos suurin osa sun tuloista tulee bonuksista ja rakebackistä niin oot rakeback pro
ja kyllä mä kutsuisin sua jo ammattilaiseks jos oot noin monta kuukautta jo pelkästään pokeri varoilla elänyt..
hyvä määritelmä on mun mielestä se, että ei tarvi muita rahanlähteitä elääkseen kun pokerin(tai rakebackin) ja on tehnyt sitä muutaman kuukauden.
ois kiva tietää monta tällasta pelaajaa on suomessa ketkä tienaa yli 1,5ke/kk? eli periaatteessa elättää ittensä sillä..veikkaisin että satoja..
|

26.03.08, 19:44
|
|
|
Ainakin vielä pelaan ihan harrastuksena, mutta toivoisin että joskus tulevaisuudessa saisi ainakin vähän lisätuloja pokerista. Tosin vielä olisi pitkä matka, mutta kyllähän tässä aikaa kun nuoria vielä ollaan 
|

26.03.08, 21:20
|
|
|
Threadi keräsi sittenkin aika paljon mielenkiintoisia kommentteja, olen todella yllättynyt ja varsinkin siitä että "Tästä on keskustelu jo muualla..." Ei siitä vissiin sitten ole ollutkaan.
Oma henkilökohtainen mielipide on tuohon ammattilaisuuteen se, että jokaisen ammatin voi opetella ja sitä voi harjoittaa mutta pokeria ammatikseen / pokerilla elantonsa tienaavan täytyy hallita todella monta asiaa kuten kassanhallinta, vastustajien lukeminen, hyvien pelien etsiminen, omien vahvuuksien kartoittaminen, sosiaalisuus tosielämässä, hermojen hallinta, fyysisen ja henkisen kunnon ylläpitäminen sekä "BUP" eli Back-Up Plan ja monia monia muita asioita.
Tätä voisi verrata yrittäjyyteen, tulee tuottoa ja tulee tappioita, jos on valmis hyväksymään sen niin sitten ok.
Olen iloinen että joku oikeasti elää pokerilla ja tienaa siitä elantonsa, harrastuksella jota ehkä eniten rakastan, elän ja hengitän enkä koskaan voisi luulla sitä lopettavani.
|

26.03.08, 23:20
|
|
|
oon melko varma että samanlaista threadia ei ole ollut ennen. mutta keskustelua pokeriammattilaisuudesta on ollut erillisessä threadissä. muuten tässä pokerimestarin ainoa tunustautunut freeroll ammattilainen on ottamatta parin dollarin kassaa jonka voi huomenna töitten jälkeen hävitä omaha pöydissä 
|
| Työkalut |
|
|
| Valikko |
Linear Mode
|
|