 |

03.05.08, 11:27
|
|
|
|
Helsingissä marssitaan mietojen huumeiden puolesta
Lainaa:
|
Mietojen huumeiden laillistamisen puolesta marssitaan tänään iltapäivällä Helsingin keskustassa. Mielenilmaus alkaa Hesperian puistosta, josta mielenosoittajat lähtevät marssille klo 14. Kulkue etenee Mannerheimintietä Erottajalle ja Etelä-Esplanadille, josta se siirtyy Mikonkadun ja Kaivokadun kautta takaisin Mannerheimintielle ja siitä Hesperian puistoon.
|
Kannabiksen laillistamisen puolesta marssitaan iltapäivällä keskustassa - HS.fi - Kaupunki
Mitä mieltä olet itse, pitäisikö miedot huumeet laillistaa?
|

03.05.08, 11:33
|
|
|
|
Ei mun mielestäni pitäisi vaikken niitä vastaankaan ole.
|

03.05.08, 11:57
|
|
|
|
No mä olen ollut mietojen puolesta sillä periaatteella, kun nyt aloitat kannabiksella niin olet jo huumeidenkäyttäjä ja silloin kovien/kovempien aineiden kokeilukynnys on matalampi. Jos taas kannabis olisi laillista, niin kyllä siinä olisi iso kynnys hypätä pirin ja pollen kanssa läträämään. Kannabistuotteiden terveysvaikutukset ovat myös jopa alkoholia vähäisempiä saati kuin tosiaan noiden kovien aineiden, jotka jo aiheuttavat riippuvuutta vakavassakin määrin
|

03.05.08, 12:24
|
|
|
Kyllä pitäisi laillistaa, sillä tupakkakin on laillistettu. Ehkäpä niin moni edes käyttäisi niitä enää 
|

04.05.08, 15:38
|
|
|
Lainaa:
Originally Posted by Bulbasaur
kun nyt aloitat kannabiksella niin olet jo huumeidenkäyttäjä ja silloin kovien/kovempien aineiden kokeilukynnys on matalampi. Jos taas kannabis olisi laillista, niin kyllä siinä olisi iso kynnys hypätä pirin ja pollen kanssa läträämään
|
Noin senkin takia, että samasta suunnasta saa usein kannabiksen lisäksi näitä paskempia aineksia.
En ole mitenkään 100varma laillistamisen puolestapuhuja, mutta ainakin jonkilaiset lakihöllennykset voisivat asiasta olla paikallaan. Kuten joku mainitsi, niin kannabis on kuitenkin (fyysisesti) terveellisempää, kuin lailliset huumeemme, eli alkoholi ja tupakka. Laittomuus ruokkii rikollisuutta, sekä madaltaa kynnystä siirtyä muihin, kuten edellä mainittu. Kannabiksen vaikutuksesta mielenterveyteen lukisi kernaasti lisää puolueettomia tutkimuksia.
|

04.05.08, 22:27
|
|
|
Itse en todellakaan kannata, mielestäni tupakkakin pitäisi kieltää.
Itsekkin olen juuri samaa mieltä tuosta, että kun käytät sitä kannabista, olet jo huumeidenkäyttäjä ja se kynnys vahvempaan on pienempi.
Okei, olemme tehneet sen virheen, että olemme sallineet tupakan ja alkoholin, mutta vaikka löytyy miedompaa ainetta, pitääkö se lisätä myös valikoimaan? Eikö nuo yllämainitut jo riitä?! 
|

04.05.08, 22:40
|
|
|
Lainaa:
Originally Posted by Silens
Itse en todellakaan kannata, mielestäni tupakkakin pitäisi kieltää.
Itsekkin olen juuri samaa mieltä tuosta, että kun käytät sitä kannabista, olet jo huumeidenkäyttäjä ja se kynnys vahvempaan on pienempi.
Okei, olemme tehneet sen virheen, että olemme sallineet tupakan ja alkoholin, mutta vaikka löytyy miedompaa ainetta, pitääkö se lisätä myös valikoimaan? Eikö nuo yllämainitut jo riitä?! 
|
Komppaamiseksi menee taas  Tupakan perkeelestä kun pääsisi vielä irti. Typerintä mitä olen eläessäni tehnyt on se, että on tullut tupruteltua terveyden kustannuksella yhden kerrostalokaksion hinta keuhkoihin. 
|

06.05.08, 11:41
|
|
|
|
Ei pidä laillistaa siitäkään huolimatta,että asiantuntijoiden mielestä olis alkoholia turvallisempaa.Sitä vaan alettais vetämään niin kuin röökiä ja jengi lintsais töistä,kun "menovaihde" menee päälle kesken työpäivän röökitauolla.
|

06.05.08, 11:55
|
|
|
|
Heh, "vaarallista" sekin on jos sitä alkaa päivittäin polttelemaan, jos taas käyttää viikonloppuisin/muuten satunnaisesti viinan sijasta niin silloin ei. Jos tuo laillistettaisiin, niin päihde se kuitenkin olisi, ja uskoakseni tulisi töistä aika nopeesti kenkää jos siellä alat olla pilvessä. Kuten myös lähtisi ajokortti autolla ajamisesta yms.
|

06.05.08, 12:06
|
|
|
|
Kyllä tämän maan onnettomaan päihdekulttuuriin saadaan ihan tarpeeksi vaikeuksia jo näistä nykyisistäkin laillisista aineista. Eli olen vastaan.
Jos kannabis laillistettaisiin, kuinka paljon tuonne liikenteeseen ilmestyisi pössyssä kaasuttelevia autoilijoita noiden nykyisten rattijuoppojen lisäksi?
Ihan jos yhden negatiivisen kohdan nostan esille...
|

06.05.08, 12:10
|
|
|
Mutta varmasti tulee löytymään sitten niitä, jotka vetää niin viinaa, tupakkaa kuin sitten näitä mietoja huumeitakin. Onko se sit terveellistä? Ihmiset on vaan entistä sekasemmin entistä useemmin. Jos se on turvallisempaa kuin alkoholi niin sais sitten kieltää sen ja sitten sallia miedot huumeet. Tosin tuota nyt ei taida koskaan tulla tapahtumaan.. 
|

06.05.08, 16:27
|
|
|
|
Kotikasvatus lailliseksi ja käytön dekriminalisaatio. Kannabis pois kaupoista jo ennen kuin mitään päätetään. Tämä poistaisi rikollisten kontaktien solmimisen tarpeen jos tekee mieli hippiheinää ja rahat menevät rikollisten taskujen sijasta kasvatuslaitteisiin ja tarpeisiin.
Helpoittais myös poliisien työtä kun jäis kaikki tälläset väsyneet kotikasvattajien pidättelyt pois ja vois keskittyä oikeisiin rikollisiin.
Missään nimessä tätä ei pitäis vapauttaa myyntiin, ihan jo sen takia että suomalainen päihdekulttuuri on mitä on..
|

07.05.08, 16:58
|
|
|
Täysin samaa mieltä AnArkhoksen kanssa. Kyseessä siinä määrin vaaraton päihde, että poliisin ja valvonnan voimavaroja voisi kohdistaa oikeasti ongelmallisiin aineisiin. Toisaalta myynnin vapauttaminen olisi juurikin suomalaisille tuhoisaa
Itse kasvattaminen on sen verran työlästä ja vaativaa, etten usko että liian moni joka ei vielä kasvata, innostuisi pistämään omaa puutarhan pystyyn.
|

09.05.08, 18:50
|
|
|
Lainaa:
Originally Posted by AnArkhos
Kotikasvatus lailliseksi ja käytön dekriminalisaatio. Kannabis pois kaupoista jo ennen kuin mitään päätetään. Tämä poistaisi rikollisten kontaktien solmimisen tarpeen jos tekee mieli hippiheinää ja rahat menevät rikollisten taskujen sijasta kasvatuslaitteisiin ja tarpeisiin.
Helpoittais myös poliisien työtä kun jäis kaikki tälläset väsyneet kotikasvattajien pidättelyt pois ja vois keskittyä oikeisiin rikollisiin.
Missään nimessä tätä ei pitäis vapauttaa myyntiin, ihan jo sen takia että suomalainen päihdekulttuuri on mitä on..
|
Eikös se ole jo osittain? Jos on alle viis kasvia, niin saa kasvattaa kannabista ihan laillisesti. Näin olen ainakin kuullut.
|

09.05.08, 21:08
|
|
|
|
Kyselin kaverilta tästä ja se totes että ei totta tosiaan ole. Käytännöt on eri asia mutta kyllä ne vaan lähtevät poliisin mukaan ja sakko pläjähtää. Tämä varmaan riippuu kovasti silti paikkakunnasta. Lisäks käyttö on rangaistava teko.
|
| Työkalut |
|
|
| Valikko |
Linear Mode
|
|